EN
Back to top hospitalsofiamed.bg

Борислав Радев, отговорник на Транспортно звено на УМБАЛ „Софиямед“: Нашите линейки изминават 5000 км месечно

Транспортно звено на УМБАЛ „Софиямед“ е сред онeзи жизненоважни екипи, които се грижат денонощно за осигуряване на нормалната функция на всяка една от структурите на болницата. Приносът на шофьорите на линейки е съществен за осигуряване на транспорта на пациенти между отделните блокове на медицинския комплекс, доставката на кръв и кръвни продукти, необходими за осъществяването на всички хирургични интервенции в болницата, на заредените с кислород и медицински газове бутилки, използвани в клиниките и отделенията.

 

„Ние сме екип от 12 души и обслужваме всички блокове на комплекса в няколко различни смени с 24-часово покритие. Нашите линейки изминават над 5000 км месечно. Денят ни започва с кратка оперативка, на който разпределяме задачите за деня.  Правим тези петминутки "на крак", за да не се губи ценно време, тъй като всичко при нас е на секундата. След това всеки тръгва да изпълнява своите ангажименти – кой ще донесе кислорода, кой ще превози нужните за операциите през деня банки от Кръвния център. Стремя се натоварването върху всеки един от шофьорите да е равномерно", заяви отговорникът на Транспортно звено Борислав Радев.

 

Екипът отговаря и за планирането на графика на мобилните VIP транспортни курсове за пациенти, в рамките на VIP мобилната услуга, предлагаща се от болницата. Това се случва от предишния ден, в зависимост от регистрираните заявки. „По тази линия предоставяме услугата транспортиране на болен до и от лечебно заведение практически за цялата страна. През последните месеци освен ежедневните ни маршрути в София, сме пътували и до Плевен, Ихтиман, Костенец, Перник, Благоевград и Свети Влас. В нашите задължения влиза и транспортирането при домашните посещенията на лекари специалисти и друг медицински персонал по домовете от услугата „Домашен VIP стационар“. Често се налага шофьорите да помагат например за пренасянето на трудноподвижен пациент, в чиято кооперация няма асансьор или достъпът за инвалиди е затруднен. Отговорникът на звеното подчертава, че всеки път след превозване на болен пациент се спазва строгият протокол за почистване и дезинфекция на линейката.

Радев също посочва, че работата на шофьорите е много отговорна и в хода на деня излизат нови и нови задачи. Само по време на предишната нощна смяна е трябвало четири пъти да се ходи извънредно до Националния център по трансфузионна хематология за вземането на кръв за спешни операции. Често той и колегите му трябва да реагират и на мига при спешни случаи като превозването на тежко болен пациент от другите блокове на болницата за реанимация или за образно изследване.

 

 „От предния ден се знаят и хората, които трябва да се транспортират до централния корпус на лечебното заведение планово за диализа, както и децата, които трябва да се консултират от Детското отделение в БАЗА 3 в Люлин или тези, които се транспортират оттам за преглед в Блок 1. В оперативен план се покриват и задачите свързани с придвижването на документацията за регионални институции, което е също много отговорно“, обясни ръководителят на структурата.

 

Въпреки че работата ни е изключително динамична, при нас текучество сред шофьорите практически няма, обобщава Радев, добавяйки, че през последните няколко години няма нито един напуснал шофьор на линейка, а само са назначавани нови хора.