EN
Back to top hospitalsofiamed.bg

Елена Димитрова, старша медицинска сестра на Отделението по гръдна хирургия в УМБАЛ "Софиямед": Качествата, които ценя и се стремя да поддържам ежедневно в екипа са търпение, прецизност, съобразителност

"Гордея се, че екипът ни е сплотен, но най-вече висококвалифициран и работещ в синхрон, макар да сме едно от „младите“ отделения – от 3 години, в структурата на „Софиямед“. Да се спечели доверието на пациентите чрез рутина и прецизност в обгрижването им, е основна задача за екипа от медицински сестри в Отделението ни. Това е изключително важно, тъй като пациентите ни и техния комфорт по време на лечение, е най-важният за нас. Те трябва да си тръгнат от Отделението с разрешен здравословен проблем и взаимна удовлетвореност“. Това коментира Елена Димитрова, старша медицинска сестра на Отделението по гръдна хирургия в УМБАЛ "Софиямед".

 

Тя разказва, че благодарение на дългогодишния си професионален опит и като операционна сестра - над 35г., бързо може да прецени потенциала на младите си колеги, които идват от "академичната скамейка". 

 

„Важното в нашата работа е преди всички да си състрадателен с болката на пациента, с неговите притеснения, да проявиш емпатия към него. Да му отделиш персонално време и да го успокоиш. Това стои в основата на професията на медицинската сестра - милосърдието, дори в съвремието в което живеем, изпълнено с динамика, когато всеки бърза. Качествата, които ценя и се стремя да поддържам ежедневно в екипа са  търпение, прецизност, съобразителност, на които ме е научила работата като операционна сестра“, допълва тя.

 

В Клиниката  по Обща и Гръдна хирургия се извършват конвенционални  и мини инвазивни хирургични интервенции на бял дроб и коремни органи, както и роботизирана хирургия на бял дроб. Максималната натовареност с 25 заети легла в отделението означава приети 25 пациенти, подготвени за операция съобразно алгоритмите на съответните клинични пътеки, оперирани и обгрижени в ранния и късен следоперативен период.

 

Старша сестра Димитрова казва, и че дейността  на персонала е успешно обвързана със съвременното ниво на обслужване: електронно здравно обслужване, осъществяване на обратни връзки и кореспонденция по електронен път.